Sve više menadžera i agencija bit će kao Mr. Wolf iz Pulp Fictiona
(Izvor: intervju prvotno obajvljen 24.svibnja 2018. u časopisu Lider; na portalu Lider.media prenesen 3.rujna 2018.; autorica teksta: Ana Gavranić)
Tomislav Presečki, direktor agencije McCann Zagreb, nema hobi u klasičnom smislu riječi, no ovisan je o glazbi, voli Beatlese, voli čitati i putovati te posebno posjećivati dobre vinarije i podrum ispuniti dobrim vinima za druženja s prijateljima.
U posljednjih nekoliko godina rado vikendima odlazi na tržnicu pa kuha, ali kako nam je rekao, sumnja da bi i njegova supruga to nazvala hobijem. Trenutačni položaj glavnog direktora McCanna Zagreb, jedne od najdugovječnijih marketinških agencija u Hrvatskoj, preuzeo je u veljači prošle godine uza snažnu potporu regionalnog direktora Vlatka Dimovskog.
– Na različitim pozicijama koje zahtijevaju vještine ‘menadžeriranja’ ljudi, ideja, projekata, financija i sličnoga od ranih sam dvijetisućitih. Pri tome mi je radno iskustvo u Digitelu, tada najvećoj agenciji na ovom području, bilo neprocjenjivo. Ono što sam ondje naučio, primjenjujem još i danas; traju i prijateljstva koja sam tada stekao. Kao veći iskorak u razini odgovornosti istaknuo bih nekoliko godina provedenih u agenciji BBDO Zagreb. I premda je, naravno, bilo i teških trenutaka, danas to cijelo razdoblje gledam s nostalgijom, a svakako kao jedno od najljepših u dosadašnjoj karijeri, puno prekrasnih ljudi, projekata i iskustava koja su udarila temelje onome gdje sam i kakav sam danas – rekao je Presečki.
Otac – najbolji mentor
Njegova su menadžerska načela profesionalnost i odgovornost prema kolegama te prema poslu. Transparentnost, pragmatičnost, principijelnost i pravednost neki su od postulata kojih se drže u agenciji McCann u svakodnevnim poslovima. Presečki je na karijernom putu imao nekoliko starijih savjetnika, ali posebno je od mentora istaknuo svojeg oca.
– Da nikog ne izostavim, vjerojatno mi nitko neće zamjeriti ako poimence navedem samo tatu, starog Presa, koji je sad u mirovini preuzeo i ulogu ‘full-service’ djeda mojim trima kćerima – otkrio je Presečki i ispričao relativno nedavnu anegdotu kad je u ured doveo djecu jer je očekivao miran dan skraćenoga radnog vremena, ali u nekom trenutku sve je krenulo po zlu pa je na kraju članica uprave njihova klijenta pričuvala njegove kćeri dok je on s predsjednikom uprave bio na sastanku. To poduzeće i dalje je njihov klijent, pa mu valjda nije zamjerio, ali kaže da mu nije bilo svejedno.
Kad je riječ o novoj korporacijskoj kulturi uvedenoj u upravljanje, napomenuo je da je u agenciji McCann važno imati najbolje ljude koji su sretni u poslovnoj okolini, ali koji vole izazove, motivirani su za postizanje ciljeva, napredak i samoostvarenje te im nije strano osobnošću, interesima i hobijima pridonositi cjelini. Dodao je i da su mnogo radili na smanjivanju nepotrebne birokracije i faza u odlučivanju jer je to vrlo često samo alibi za ‘status quo’, odnosno za trenutačno stanje.
Na pitanje o razlikama između vremena u kojemu rade današnji naraštaji u odnosu na ono u kojemu su radili stariji ističe tehnologiju odnosno komunikaciju.
I klijenti su se promijenili
– Danas je komunikacija brža, jednostavnija i bogatija, što uvelike pridonosi učinkovitosti i uspješnosti, ali i korporacijskoj kulturi, kvalitetnijoj organizaciji, praktičnosti. Ta su tehnologija i drukčija komunikacija do srži promijenile tvrtke, dakle naše klijente, partnere, suradnike, dionike. Duboko su promijenile i mentalni sklop ljudi, zato danas radimo u potpuno drukčijoj stvarnosti nego prijašnji naraštaji – naglasio je.
Za vođenje tvrtki u budućnosti ntvrdi da je u njihovu poslu to prije svega postavljanje operativnih modela koji se moraju temeljiti na agilnosti kako bi se iskoristile prilike koje se pružaju.
– Oni koji na tržišne promjene ne reagiraju brzo, polako gube tržišnu utakmicu. Opstat će menadžeri i agencije koji funkcioniraju kao Mr. Wolf iz ‘Pulp Fictiona’, dakle nezaustavljivi rješavatelji problema, oni koje prve nazovete da vam riješe problem u kojem ste se našli – uvjeren je Presečki.